lördag 6 november 2021

Nostalgin fortsätter


Hej alla

Fortsätter i nostalgins tecken. Tänk att det snart har gått 10 år sedan Rikstravet.

Start Hagmyren V75 (gick inte så bra)


Leder Rikstravet – nu jagar de vinst vid lördagens V75

Startar ligaledaren på Hagmyren

5 okt 2012 Hallå där Olle Alsén...

...travtränare från Gävle som startar ligaledaren i Rikstravet Charles Boko i Hagmyren V75 på lördag. Ni har ingen stor ledning i tävlingen, känner du flåset i nacken?

– Lite. Jag har jagat hela säsongen och har själv bara haft förstaplatsen i tio dagar. Men jag är så glad och nöjd över min häst. Skulle jag få stryk tar jag det inte så allvarligt utan gratulerar den tränaren i stället.

Charles Boko ligger bara några poäng närmast före en hel räcka lag med Stall Småland och Stall Norrbotnia på andra- och tredjeplats. Jämnt i toppen!

– Jag tycker att det är jätteskoj med de här nya reglerna, att man bara räknar de sju bästa starterna. I fjol skulle alla starter räknas och då låg det i sakens natur att starta mycket. Det nya upplägget är bättre och roligare för alla.

Ditt Stall Gästrikland kan göra ett stort ryck på lördag med en framskjuten placering i V75. Charles Boko är en av de hetare segerkandidaterna.

– Ja, det ska han vara också. Hästen är bra. Jag är född optimist och även om jag har respekt för motståndet tror jag på min häst. Jag har nog mest respekt för 1 Molle C.D. även om just innerspåret kan vara lurigt på Hagmyren att ta ledningen ifrån.

Hur ska du köra med Charles Boko från fjärdespåret?

– Hagmyren har ett av landets kortaste upplopp och nio av tio lopp vinns av hästar i den främre träffen. Det är inte lätt att ta så många meter från kön vet jag som kör på Hagmyren ofta. Jag kommer att trycka av från start men vet ärligt talat inte hur startsnabb han är. Men han går från alla positioner, även dödens. Han får gå barfota runt om och jag bestämmer efter värmningen hur det ska bli med huvudlaget.

Rikstravets säsong avslutas 31 oktober och 2 november ska alla hästar bjudas ut på auktion. Ska du göra ett försök att köpa hästen tillsammans med några av de nuvarande andelsägarna?

– Jag har stora planer och ska göra allt vad som står i min makt att ropa in hästen på auktionen. I dagsläget ser det väldigt ljust ut...många är intresserade av att vara med.


På återhörande

Uffe

3 kommentarer:

  1. Hej Uffe
    Tack för allt arbete du lagt ner under åren med Insider. Till fantastisk hjälp för oss som inte har möjlighet att uppleva det live pga avstånd och hälsoskäl. Mycket proffsigt utfört.
    Stort tack från Agne i Halland.

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Ingen återblick om 500-milaresan till Italien? Prispengarna sek 14.653?

    SvaraRadera